معرفی انواع بست لوله به همراه لیست قیمت

تا به حال کلمه بست به گوشتان خورده است؟ می دانید چه کاربردهای خوبی برای ساختمان و پروژه ها و… دارد؟

بست ها برای مرتب سازی لوله ها و ایمن سازی انجام می شود و از زنگ زدگی لوله ها جلوگیری می کند مزیت های خیلی خوبی هم در کنار این ها دارد اگر مشکلی برای لوله ها پیش بیاید بر اثر (تنش ،لرزش و … ) به راحتی می توان مشکل لوله را برطرف کرد با من همراه باشید تا با کاربرد های دیگر این بست ها آشنا شوید.

بست لوله چیست؟

بست لوله برای اتصال لوله ها در سیستم های لوله کشی مورد استفاده قرار میگیرد . این قطعه به صورت استاندارد و با اندازه و ابعاد متنوعی تولید می شود تا در انواع لوله ها و اتصالات مورد استفاده قرار بگیرد.

تنوع تولید بست ها به قدری بالاست که دست مشتری را در انتخاب محصول مورد نظر باز گذاشته!

بست کمربندی

نوعی نگهدارنده است که جهت خوشه کردن سیم ها یا کابل های الکتریکی طراحی و ساخته  شده اند.

کاربرد:

از موارد مصرفی بست های تک پیچ علاوه بر صنعت برق میتوان در محدوده وسیعی از صنایع جهت نصب لوله هایی از قبیل لوله های فلزی، لوله مسی، لوله استنلس استیل و … در صنعت ساختمان و تأسیسات کاربرد دارند.

معرفی انواع بست

بست تک پیچ

یکی از انواع بست لوله است که کاربری خاص خود را دارد. از این محصول برای اتصال بدون فاصله لوله به دیوار استفاده می شود.

کاربرد:

جهت نگهداشت انواع لوله های فلزی، پلی اتیلن، مسی، استنلس استیل، کابل و … بر روی سطوح مختلف در صنایع ساختمانی و تأسیساتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بست

بست معمولی

بست معمولی لوله از مواد مختلفی مانند فولاد، استنلس استیل، مس، آلومینیوم و پلاستیک تولید می‌شود و انتخاب مواد به توجه به خصوصیات مایع یا گاز و شرایط محیطی مورد استفاده وارد می‌شود.

کاربرد:

بست معمولی برای نگهداری انواع لوله فلزی (به خصوص لوله های گازی)، پلی اتیلن، مسی، استنلس استیل، کابل و … بر روی سطوح مختلف  در صنعت ساختمان ، تأسیسات و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بست

بست پایه بلند

توسط دو عدد پیچ، لوله را در محل نصب محکم می نماید.

کاربرد:

جهت نصب لوله های فلزی، پلی اتیلن، مسی، استنلس استیل، کابل و … در صنایع ساختمانی و تأسیساتی می باشد.

معرفی انواع بست

بست پایه ناودانی

بست پایه ناودانی قابل تولید از ورق های استنلس استیل با گریدهای مختلف از قبیل گرید ۳۰۴، ۳۱۶ و …، ورق گالوانیزه فابریک، ورق های آهنی آلیاژی با اعمال انواع پوشش های مختلف از جمله گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، رنگ الکترواستاتیک (طوسی، مشکی،زرد کاترپیلار، سفید و …)، تفلن (PTFE)، رنگ زینک ریچ اپوکسی و …، با روکش عایق PVC، EPDM و یا بدون روکش می باشد.

کاربرد:

جهت نگهدارنده لوله های فلزی، پلی اتیلن (فاضلابی)، خرطومی فلکسی، مسی، استنلس استیل، کابل و … برای انتقال لوله از روی سطوح مختلف به شکل عمودی یا افقی در مکان هایی که امکان سوراخکاری وجود ندارد، به وسیله عملیات جوشکاری در صنعت ساختمان و تأسیسات مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بست

بست پایه دار

این بست ها توسط پایه تعبیه شده در آنها به سطوح متصل شده و فاصله بین لوله و سطوح را حفظ می کنند زیرا در برخی موارد چنانچه سطح مرطوب باشد موجب خوردگی در لوله می شود اما بست های پایه دار از خوردگی لوله توسط سطح جلو گیری می کنند.

کاربرد:

برای نگهداری انواع لوله فلزی ، پلی اتیلن، مسی، استنلس استیل، کابل و … بر روی سطوح مختلف  در صنعت ساختمان ، تأسیسات و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بست

بست پایه علم شرکت گاز

 این محصول از انواع ورق آهن با آلیاژهای متفاوت از جمله CS-ST37، A283.Gr.C، A516 و … به همراه پیچ و مهره طرفین و پوشش های رنگ الکترواستاتیک مشکی، گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، داکرومات، کادمیوم، تلفن (PTFE) و … با روکش عایق PVC، EPDM تولید و عرضه می گردد.

کاربرد:

بست پایه دار  علم شرکت گاز برای نگهداشت لوله های فلزی مربوط به پایه های علم شرکت گاز در صنعت ساختمان و تأسیساتی کاربرد دارد. 

معرفی انواع بست

بست دنباله جوشی T

بست دنباله جوشی t ، مانند بست رگلاژی یکی از انواع بست سقفی محسوب می شود.جنس بست دنباله دار از آهن بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است.این نوع بست آویز جز رایج ترین و ساده ترین بست است و روش نصب آن با جوشکاری انجام می شود.

کاربرد:

اتصال لوله های آهنی ، لوله های پلیکا ، لوله کشی آتش نشانی ، اتصالات فاضلاب….

معرفی انواع بست

بست دنباله جوشی تسمه ای

بست دنباله جوشی تسمه ای یکی از ساده ترین و پرکاربردترین نوع بست آویز می باشد. شیوه نصب بست دنباله دار به وسیله عملیات جوشکاری است، که امکان نصب با مناسب ترین ارتفاع، جهت شیب بندی در خطوط افقی و زیر سقف ها را محیا می سازد .

کاربرد:

در اتصال لوله های آهنی ، لوله های پلیکا ، لوله کشی آتش نشانی ، اتصالات فاضلاب… مورد استفاده قرار میگیر

معرفی انواع بست

بست دنباله میلگرد

این محصول از ورق آهن (CS-ST37)، به همراه پایه پلی اتیلن، با پیچ و مهره طرفین و به همراه میلگرد تمام رزوه به ارتفاع ۲۵ سانتیمتر و بدون روکش عایق به طور انبوه تولید می گیرد.

کاربرد:

بست دنباله میلگرد تمام دنده جوشی مناسب برای نگهداشت لوله های پلی اتیلن، فلزی، خرطومی فلکسی، استنلس استیل و … در خطوط افقی و زیر سقف ها با امکان تنظیم ارتفاع و قابلیت رگلاژ می باشد.

معرفی انواع بست

بست رگلاژی

بست آویز کامل رگلاژی قابل تولید از ورق های استنلس استیل با گرید های ۳۰۴، ۳۱۶ و …، انواع ورق آهن (CS-ST37)، آلیاژی (A516، A283-Gr.C و …) و … به همراه پوشش های مختلف ازجمله رنگ الکترواستاتیک (مشکی، زرد کاترپیلار، طوسی و …)، گالوانیزه سرد و گرم، پوشش PVC، پوشش داکرومات و …. است.

کاربرد:

 به صورت آویز جهت نگهداشت لوله های فاضلابی (پوشفیت)، فلزی، استنلس استیل، چدنی، پلیکا، کابل و … در صنایع ساختمانی و تأسیسات است که با آسان ترین روش توسط مجریان، لوله ها در زیر سقف ها و خطوط افقی نصب و استفاده می گردد.

معرفی انواع بست

بست دو تکه آویز

بست دوتکه آویز از ورق آهن (CS-ST37)، آلیاژی (A516،A283 و …) با پوشش های مختلف ازجمله گالوانیزه سرد، گرم، رنگ الکترواستاتیک، داکرومات، رنگ اتیل سیلیکات و …، انواع ورق های استنلس استیل (۳۰۴ و ۳۱۶) با پیچ و مهره طرفین است

کاربرد:

بست دوتکه آویز در سایزهای مختلف، همانند محصولات مشابه نگهدارنده به صورت آویز برای لوله های فاضلابی (پوشفیت)، فلزی، استنلس استیل، چدنی، پلیکا، کابل و … واقع در زیر سقف ها و خطوط افقی در صنایع ساختمانی بکار برده می شود.

معرفی انواع بست

بست تک آویز

 ورق مورد استفاده در ساخت بست آویز رگلاژی دارای ضخامت و پهنای بیشتری در مقایسه با محصول مشابه با نام بست دو تکه آویز می باشد، به همین دلیل دارای میزان تحمل بار بیشتری می باشد.

کاربرد:

این محصول جهت نگهداری و مهار لوله های فلزی، فاضلابی (پوشفیت)، چدنی، اسنتلس استیل، پلیکا و … با قابلیت تنظیم ارتفاع در صنایع سبک و سنگین ساختمان و تأسیسات بکار برده می شود.

معرفی انواع بست

بست کرپی

بست کرپی به دلیل شباهت به حرف انگلیسی U به آن بست U هم گفته می شود

کاربرد:

 برای اتصال قطعات منحنی مانند سیم بکسل، طناب، صنایع خودروسازی و … نیز استفاده می‌شود.

معرفی انواع بست

بست دیواری پی وی سی

دارای روکش ویژه از جنس PVC که سبب جلوگیری از تماس مستقیم لوله ها با فولاد و ایجاد هرگونه خط و خش و آسیب روی آنها می گردد.

کاربرد:

این بست برای اتصال لوله های فاضلاب ساختمانی پلی ران به دیوار استفاده می شود.

بست گلابی

این بست در دو نوع ساده و روکش دار تولید و عرضه می گردد.

در سیستم اطفاء حریق و بست آتش نشانی پر مصرف ترین و متداول ترین بست جهت مهار لوله های آتش نشانی می باشد

کاربرد:

با توجه به نصب به صورت آویز برای مهار انواع لوله های دارای حرکت طولی در صنایع ساختمانی , صنعتی , بیمارستانی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بست

بست آویز رکابی

بست رکابی لوله یکی از ابزارهای پرکاربرد در لوله‌کشی سیستم اطفا حریق است که به‌صورت آویز در زیر سقف قرار می‌گیرد.

کاربرد:

از این نوع بست برای نگه داشتن انواع لوله‌های فلزی، پلیکا و فولادی در صنایع ساختمانی و تاسیساتی هم استفاده می‌شود.

معرفی انواع بست

جهت اطلاعات بیشتر و سهولت اطمینان از انتخاب محصول خود پیج اینستاگرامPRO.SAZEHرا دنبال کنید

پرو سازه مرجع تخصصی بررسی و فروش مصالح نوین ساختمانی و تخصصی تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت

کف قیمت ایرانیم

پروسازه
اشتراک گذاری